من مجازی

در بازی دومینو وقتی یکی از مهره‌ها به مهره‌ بعدی برخورد می‌کند، یکی یکی مهره‌ها سقوط کرده و خراب می‌شوند؛ یعنی عامل ریزش صدها مهره فقط افتادن یک مهره است

من مجازی

در بازی دومینو وقتی یکی از مهره‌ها به مهره‌ بعدی برخورد می‌کند، یکی یکی مهره‌ها سقوط کرده و خراب می‌شوند؛ یعنی عامل ریزش صدها مهره فقط افتادن یک مهره است

آخرین نظرات
دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۳۳ ق.ظ

عروس قرآن (الرحمان) + ویدئو

فضیلت سوره الرحمن و دعاهای آن

عروس قرآن چه سوره ای است؟

سوره الرحمن یکی از پرفضیلت ترین سوره های مبارک قران کریم است. سوره ای که نام دیگرش «آلاء» و لقبش عروس قرآن است.

امام صادق علیه السلام فرمودند:از قرائت این سوره و عمل به آن غافل نباشید زیرا این سوره در دل منافقان استقرار نمی یابد.

الرحمن و نام دیگرش «آلاء» پنجاه و پنجمین سوره قرآن است که مکی و 78 آیه دارد. در فضیلت این سوره از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده که فرمودند هر چیزی عروسی دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است. 

ادامه فضائل  و تلاوت تصویری سوره در ادامه مطلب...

و در روایات دیگری آمده :هرکسی سوره الرحمن را قرائت کند خداوند به ضعف و ناتوانی او رحم می آورد و او توانایی ادای شکر نعمت های خدا دادی را پیدا می کند. امام صادق علیه السلام فرمودند:از قرائت سوره الرحمن و عمل به آن غافل نباشید زیرا این سوره در دل منافقان استقرار نمی یابد. در روز قیامت خداوند این سوره را به شکل انسانی در بهترین شکل و خوشترین بو وارد می کند تا اینکه در جایگاهی که نزدیکتر از آن وجود ندارد نزد خداوند می ایستد آنگاه خداوند می فرماید چه کسی در دنیا همواره تو را قرائت می کرد؟

 سوره الرحمن در جواب می گوید ای پروردگارم فلان و فلان پس از آن چهره ایشان سفید و نورانی می شود خداوند به این گروه می فرماید هر کس را که دوست دارید شفاعت کنید آن گاه خداوند می فرماید به بهشت وارد شوید و هرجایی که دوست دارید سکونت گزینید. 

از امام صادق علیه السلام نقل شده:هر کس سوره الرحمن را قرائت کند و همه جا پس از آیه «فبای الاء ربکما تکذبان» بگوید:«لابشیء من الائک رب اکذب» اگر در آن روز یا شب از دنیا برود شهید محسوب می شود. 

از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت شده است:قرائت کننده سوره الرحمن در ملکوت آسمان ها و زمین ها ساکن در بهشت فردوس خوانده می شود. 

امام صادق علیه السلام فرمودند:اگر سوره الرحمن را بنویسند و همراه کسی که درد چشم دارد باشد، بهبود می یابد.

عروس قرآن (سوره الرحمان)

چرا سوره الرحمن عروس قران است

همچنین در میان آیات و سوره های قرآن، بعضی از درخشندگی و برجستگی خاصی برخوردارند که ائمه علیهم السلام به آن ها اشاره کرده اند. از آن جمله سوره «الرحمن» است که «عروس قرآن» لقب گرفته است.(مستدرک الوسائل، ج 4، ص 351:روی عن موسی بن جعفر، عن آبائه عنه قال:«ولکل شی ء عروس و عروس القرآن سوره الرحمن - جل ذکره - ».)

اما چرا «عروس» و نه چیز دیگر؟ معلوم است که به خاطر زیبایی این سوره است، آن هم زیبایی مفاهیم این سوره، نه زیبایی ظاهر آیات و الفاظ آن؛ چه اینکه ظاهر آیات این سوره چندان تفاوتی با دیگر سوره ها ندارد و شاید بتوان سوره های زیباتری هم از نظر نظم و نثر در قرآن پیدا کرد که به آن ها لقب «عروس» داده نشده است.

تلاوت زیبای سوره الرحمان

مدت زمان: 18 دقیقه 30 ثانیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۱
دومینوی زندگی

الرحمان

تلاوت زیبا

قرآن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی